Bu çalışma, Yükseköğretimde Uyarlanabilir Öğrenme Platformlarının (ALP) etkili kullanımı için standartlar belirleme üzerine odaklanmıştır ve MEF Üniversitesi Öğrenme Öğretme Uygulama Araştırma Merkezi (CELT) tarafından yürütülmüştür.
Künye
Guler, S.E., Topal, İ., Ozdemir, P.D.(Eylül 2023). Developing Standards for Adaptive Leaning Platform Usage. International Education Congress (EDUCongress). ss.230-232.
Educongress 2023 Conference Abstract Book
Publication Type: Bildiri / Özet Bildiri
Bu araştırma, Uyarlanabilir Öğrenme Platformları'nın (ALP) etkili kullanımı için standartlar geliştirmeyi amaçlamaktadır ve tasarım, test ve iyileştirme süreçlerinden oluşan geniş kapsamlı bir gelişimsel çalışma niteliğindedir. Çalışma, 80 kursun eğitim tasarımı ve öğrenme analitiği ile değerlendirilmesiyle başlamıştır. 30 öğretim üyesi ile yapılan röportajlar kişiselleştirilmiş öneriler ve içgörüler sağlamıştır. Değerlendirmeden sonra, ilk standartlar önerilmiş ve literatür taraması ile iyileştirilmiştir. Validasyon, Uzaktan Eğitim Profesörü ve üç öğretim üyesi ile yapılan danışmaları içermekte ve ADDIE modeli altında kategorize edilen standartların geliştirilmesine yol açmıştır. Bu kapsamlı yaklaşım, veri analizi, literatür taraması ve uzman danışmanlığını birleştirmiştir.
Standartların öz-değerlendirme puanlama anahtarına çevrilmiş haline ulaşmak için linke tıklayınız. Standartların orijinal haline ulaşmak için lütfen bildiriyi okuyunuz.