Bu araştırmada, MEF Üniversitesi'nin seçmeli derslere yönelik yenilikçi yaklaşımını inceledik.
Künye
Ozdemir, P. D., Bayer, B. C., Mercan, D., Buyurucu, G. (2023). MOOC-Based personalized learning experience (PLE) an innovative approach to elective courses. EMOOCs 2023. pp. 69-76.
https://doi.org/10.25932/publishup-57645
https://hdl.handle.net/20.500.11779/2159
Publication Type: Bildiri / Özet Bildiri
Bu nitel araştırma, lisans öğrencilerinin perspektifinden yükseköğretim kurumunda Kişiselleştirilmiş Öğrenme Deneyimi (PLE) derslerinin etkisini incelemektedir. PLE programı, öğrencilerin lisans eğitimleri süresince seçmeli derslerinden en az birini MOOC'lar şeklinde almasını gerektirir. Farklı fakültelerden altı öğrenciyle yapılan görüşmelerden yola çıkarak, araştırma PLE derslerinin etkilerini özetleyen dört ana tema belirlemiştir: (1) Mesleki beceri geliştirmeye odaklanan sertifika odaklı öğrenme, (2) kişisel ve akademik gelişimi artırmak için çeşitli ders teklifleri, (3) öğrenme esnekliği ve (4) öğrenci memnuniyeti. Bulgular, MOOC platformları üzerinden sunulan PLE derslerinin öğrencilerin akademik ufuklarını genişletmelerine, değerli beceriler kazanmalarına ve eğitimlerini ilgi ve hedefleriyle daha iyi uyumlu hale getirmelerine olanak tanıdığını öne sürmektedir. Ayrıca, bu çalışma, yükseköğretim kurumlarına PLE derslerini dahil etmenin potansiyel faydalarını vurgulamakta ve daha dinamik ve öğrenci merkezli bir öğrenme ortamını teşvik etmedeki rollerini vurgulamaktadır.