CELT'in görevleri ve sorumlulukları, aşağıda belirtilen üç ana süreç etrafında şekillenir:
Öğretim Tasarımı ve Teknolojisi
Öğrenme Analitikleri ve Eğitim Araştırmaları
Tekno-pedagojik Eğitim
Aşağıda, görev ve sorumluluklarımızın daha ayrıntılı bir listesi bulunmaktadır:
Dönemin başında yeni öğretim üyeleri için oryantasyonun koordine edilmesi ve yürütülmesi,
Öğretim üyelerinin ihtiyaçlarına ve taleplerine yanıt olarak atölye çalışmaları ve eğitim programlarının düzenlenmesi,
Öğretim üyelerinin birbirleriyle ve CELT ile etkileşimde bulunmaları için öğrenme topluluklarının kurulmasını kapsar.
CELT akademisyenlere aşağıdaki konularda yardımcı olabilir:
Sıfırdan bir kurs tasarlamak,
Mevcut bir kursu yeniden tasarlamak,
Uygun değerlendirme yöntemlerinin belirlemek,
Uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve tekniklerinin belirlemek,
Etkileşimli ders materyalleri hazırlamak,
Eğitim videoları tasarlamak ve çekmek,
Öğrenim yönetim sistemlerinden (LMS) biri olan Blackboard da kurs tasarlamak,
Blackboard kurs tasarımı, ders gözlemleri ve öğrenme analitikleri dahil olmak üzere kurslar için ihtiyaç analizi sağlamayı kapsar.
Öğretim ve öğrenme süreçlerinde ortaya çıkabilecek potansiyel problemlere çözüm bulmak için ihtiyaç analizi yapmak,
Derslerin tasarımını ve materyallerini uluslararası kalite standartlarına uygun şekilde yapılandırmasını kapsar.
Eğitim projelerinde uzmanlık sağlamak,
Flipped Learning ve Eğitim Teknolojisi üzerine araştırmalar yayınlamak,
Konferanslarda sunumlar/konuşmalar yapmak,
Kurumlar arası iş birlikleri kurmak,
Eğitimciler için küresel düzeyde eğitim geliştirmeye katkıda bulunmayı kapsar.
Kampüste ters stüdyonun aktif kullanımı konusunda öğretim üyelerine danışmanlık sağlamak,
Mevcut ve ortaya çıkan eğitim teknolojilerini takip etmek ve tanıtmak,
Yeni öğretim üyelerine ve öğrencilere, öğretim ve öğrenme süreçlerinde kullanacakları eğitim yazılımları ve araçları hakkında oryantasyon sağlamak,
Eğitim yazılımları ve araçlarının kullanımı hakkında yazılı ve görsel rehberler hazırlamak,
Öğretim üyelerine ve öğrencilere eğitim yazılımları ve araçlarının kullanımı konusunda birebir teknik destek sağlamayı kapsar.
Ders çalışma ve öğrenme taktiklerini paylaşmak,
Öz düzenleme ve öz yansıtma stratejilerini modellemek ve uygulamak,
Öğrencilerin öğrenme deneyimini kolaylaştıran teknolojileri takip etme ve paylaşmayı kapsar.