Tüm değerlendirmeler (Konuşma ve Sunumlar hariç) kampüste yüz yüze yapılacaktır.
1.Düzey, 2. Düzey, 3. Düzey ve 4. Düzey Değerlendirmesi
Öğrenciler kurslar süresince daimi olarak değerlendirilirler. Ders geçme notlarına katılan dört ana alan vardır:
● Dil ve becerileri değerlendirmeleri
● Çevrimiçi ödevler
● Derse katılım notu
öğrencilerin bir üst düzeye başarıyla ‘Kesin geçiş’ alması için genel not ortalamasının %68 veya üstü olması gerekmektedir. %64 ve %68 arası genel not ortalamasına ulaşan öğrenciler bir üst düzeye ‘koşullu geçiş’ alacaklardır. Bu öğrencilerin bir sonraki düzeyde başarılı olup bir üst düzeyden devam edebilmeleri için %66 ve üstü genel not ortalamasına ulaşmaları gerekmektedir. Eğer %66’dan düşük not alırlarsa koşullu olarak geçmiş oldukları düzeyi tekrar etmeleri zorunludur.
Kısa Sınav ve Değerlendirmeler, 1. Düzey – 4. Düzey arası
● Kısa sınav ve değerlendirmeler öğrencinin toplam puanının % 75’ini oluşturur. Öğretim Görevlileri modül süresince öğrenciyi düzenli olarak değerlendirmeye alarak ilerlemesini izlerler ve gerektiğinde ek destek sunabilirler. Öğrenciler de kendi gelişmelerini izleyebilirler.
● Bütün sınavların sonuçları ve değerlendirmeler öğrencilerin bütün notlarını tek bir yerde görebilmeleri için Blackboard not defterine girilir.
● Bir sınav ya da değerlendirmeye katılmayan öğrenci geçerli bir tıbbi rapor sunmadığı takdirde 0 (sıfır) puan alır ve not defterinde bu puan ayrı tutulur. Bu durumda telafi sınavı ve değerlendirme yapılmaz.
● Öğrencilere geribildirim amacıyla ontrol edilmiş sınav kağıtlarını ve değerlendirmeleri görme olanağı sağlanır. Bu, öğretim görevlileri ile birlikte küçük gruplar halinde yapılır. ● Herhangi bir değerlendirme veya sınav notuna yapılan itirazlar yazılı olarak ve notların
Blackboard’da yayınlanmasından itibaren ilk 3 gün içinde kabul edilir, bundan sonraki itirazlar için yeniden değerlendirme yapılmayacaktır.
İngilizce Dili Kullanımı Değerlendirmeleri
Öğrencilere her modül 2 adet İngilizce dili kullanımı sınavı verilir. Bu sınavlar önceki derslerde yapılan dilbilgisi ve kelime bilgisi konularını kapsar ve öğrencilere öğrendiklerini sürekli olarak gözden geçirmeye teşvik etmeyi amaçlar. Blackboard'da, öğrencilerin modül boyunca derslerinde işlenen konuları gözden geçirmelerine ve hatırlamalarına yardımcı olmayı amaçlayan iki üniteli kelime bilgisi ve dilbilgisi testleri de mevcuttur.
İngilizce Dili Kullanımı 1.kısa değerlendirme sınavı 20 puanlıktır. Öğrencilere sınavı tamamlamak için 45 dakika süre verilir. Blackboard sistemine işlenmeden önce notlar 100 üzerinden bir değerlendirme notu olarak değiştirilir.
İngilizce Dili Kullanımı 2.kısa değerlendirme sınavı 40 puanlıktır. Öğrencilere sınavı tamamlamak için 50 dakika süre verilir. Blackboard sistemine işlenmeden önce notlar 100 üzerinden bir değerlendirme notu olarak değiştirilir.
Okuma, Yazma, Dinleme, Konuşma Değerlendirmeleri
Modül boyunca her beceri için iki değerlendirme yapılır. Konuşma değerlendirmesi bir öğretim görevlisi ile birlikte iki ya da üç kişilik öğrenci grupları halinde çevrimiçi olarak yapılır ve kaydedilir. Ayrıca, modülün sonuna doğru teslim edilmesi gereken bir konuşma video projesi de vardır.
Yazma ve Konuşma değerlendirmelerinin ikisi de standartlaştırılmış yönergelere göre puanlanır.
Ayrıca, 3. Düzey ve 4. Düzey’de, öğrencilerin Fakülte Hazırlık Düzeyine geçmeden önce aşina olmaları amacıyla Dinleme ve Not alma değerlendirmesi yapılır.
Tüm beceri değerlendirmeleri ders saatinde yapılır.
Çevrimiçi Değerlendirme, 1. Düzey – 4. Düzey
Çevrimiçi uygulamalar öğrencileri Teknik Donanımlı Öğrenim (Flipped Learning) ortamına hazırlar ve öğrencinin toplam puanının %15’ini oluşturur. Öğrenciler derslerin çoğundan önce Blackboard’da bir video izlerler ve bu videoya ilişkin pratik uygulamalar yaparlar.
Her hafta öğrencilere MyEnglishLab’da (MEL) ders sonrası çevrimiçi uygulamalar verilir. Bu uygulamalar sınırsız kere yapılabilir. Öğretim görevlisi öğrencilerin ortalama puanlarını Blackboard not defterine kaydeder.
Ders kitabının iki ya da üç ünitesi tamamlandığında, öğrenciler Blackboard’da dilbilgisi ve kelime bilgisi pekiştirme testini yaparlar.
3. Düzey ve 4. Düzey öğrencilerinden Globed'in Achieve3000 çevrimiçi okuma platformunda iki buçuk haftalık bir süre boyunca on iki makaleyi okumaları ve soruları yanıtlamaları beklenmektedir. Bu okuma makaleleri, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirirken, onların fakülte derslerinde görecekleri kelimelerle de karşılaşmalarını amaçlar.
Blackboard’da tamamlanan görevler ve testler için puanlar öğrencinin Blackboard not defterinde otomatik olarak görüntülenir. Ders kitabının her iki ünitesinin çevrimiçi çalışmaları tamamlandıktan sonra MEL notları öğretim görevlisi tarafından girilir. Achieve3000 notları da eğitmenler tarafından haftalık olarak girilir. Bu, öğrencilerin bir modülde çevrimiçi performanslarını sürekli olarak izleyebilecekleri anlamına gelir.
Bütün çevrimiçi uygulamaların ve testlerin son teslim tarihleri vardır. Öğrenciler uygulamaları bu tarihlerden önce tamamlamalıdırlar. Tarihler öğretim görevlilerinin öğrencilere her modülün başında verdikleri ayrıntılı günlük programda net olarak belirtilir. Bu belgeye Blackboard’dan da ulaşılabilir. Eğer dersler (kar yağışı vb) herhangi bir nedenle iptal edilse bile bu tarihler değişmez. Bu tarihleri takip etmek her öğrencinin kendi sorumluluğundadır.
Video projeleri, 1 – 4 . Düzey
Video projeleri, öğrencilerin öğrendikleri dili sözlü bir video projesi şeklinde pekiştirmeleri için yararlı bir yol sağlar. Konular her modülün başlarında öğrencilerin seçebileceği şekilde sunulur ve bir modülün bitiminden birkaç gün önce teslim edilmesi gerekir (genellikle Flipgrid aracılığıyla https://info.flipgrid.com/), bu nedenle öğrenciler hazırlanmak, pratik yapmak ve videoyu kaydetmek için bolca zamana sahiptir. Sağlanan konular, öğrencilerin geliştirdikleri dili kişisel olarak kullanmalarına olanak tanır. Video projesi, ders notu toplamının %4'ü değerindedir.
Fakülte Hazırlık Düzeyi Değerlendirme
Tüm değerlendirmeler (Konuşma ve Sunum hariç) mümkün olduğunca kampüste yüz yüze yapılacaktır.
Fakülte Hazırlık Düzeyi, öğrencilerin fakülte derslerine başlamadan önce akademik dil becerisi ve yetkinliklerine ile tanışmalarına yönelik olarak programlanmıştır. Bu nedenle de değerlendirme sistemi 1. ve 4. Düzey arası yapılan değerlendirmeden farklıdır.
Fakülte Hazırlık Düzeydeki öğrencilerin düzeyi geçmeleri ve YDYO'daki çalışmalarını tamamlayabilmeleri için toplam ders notunun %65 ve üzeri olması gerekir. 4. Düzeyden koşullu olarak geçen öğrencilerin toplam ders notu %66 ve üzeri olmalıdır.
Fakülte Hazırlık Düzeyi Proje Çalışması
Proje çalışması Birleşmiş Millletler Sürdürülebilir Ortaklık Hedeflerine dayanır. Öğrenciler proje grupları halinde çalışmak üzere bir hedef belirleyerek, proje adımları serisi üzerinde çalışarak poster ve sunum hazırlayacaklardır.
Dinleme ve Not Alma Değerlendirmesi, Fakülte Hazırlık Düzeyi Üç dinleme ve not alma değerlendirmesi. Bu alanda sizlere yardımcı olabilmesi açısından Fakülte Hazırlık Düzeyinin başlarında sizlere Dinleme&Not Alma değerlendirmesinin bir deneme sürümüne erişim sağlanacaktır. Bunun bir değerlendirmesi olmayacaktır. Her bir değerlendirmenin ağırlık yüzdesi artar (%6'ten %8'e, %12'a), böylece öğrenciler ilerledikçe artan uygulamadan ve dile maruz kalmalarından faydalanırlar.
● Değerlendirme süresinin ilk 20 dakikası boyunca BlackBoard sisteminde bir ders videsouna erişim açılır
● Öğrenciler ihtiyaçları kadar kez izler, dinler ve not alırlar
● Video bittikten sonra sorular paylaşılır. Öğrenciler aldıkları notlardan yararlanarak soruları 20 dakika içinde yanıtlarlar
● Öğrenciler aldıkları notlar üzerinden değil verdikleri cevaplar üzerinden değerlendirilir
Okuma ve Yazma Değerlendirmesi, Fakülte Hazırlık Düzeyi
iki Okuma ve Yazma değerlendirmesi. Bu alanda sizlere yardımcı olabilmesi açısından Fakülte Hazırlık Düzeyinin başlarında sizlere Okuma&Yazma değerlendirmesinin bir deneme sürümüne erişim sağlanacaktır. Bunun bir değerlendirmesi olmayacaktır. Her bir değerlendirmenin ağırlık yüzdesi artar (%8'den, %12'ye), böylece öğrenciler ilerledikçe artan uygulamadan ve dile maruz kalmalarından faydalanırlar.
● Bir okuma metni, değerlendirme gününden üç gün önce Blackboard sisteminde erişime açılır ve değerlendirmenin olacağı dersin hemen öncesinde kapatılır. Öğrenciler bu üç gün içinde metni okuyup önemli noktalarla ilgili not almalıdır.
● Değerlendirme gününde öğrenciler okudukları metinle ilgili 2 kısa soruya cevap verirler (toplam 4 puan), ve ayrıca daha uzun bir yazı yazmaları istenir- (16 puan)
Konuşma değerlendirmesi, Fakülte Hazırlık Düzeyi
Bir konuşma değerlendirmesi (%12). Konuşma değerlendirmesi bir öğretim görevlisi ile birlikte iki ya da üç kişilik öğrenci grupları halinde çevrimiçi olarak yapılır ve kaydedilir.
Çevrimiçi çalışmalar, Fakülte Hazırlık Düzeyi
● BlackBoard ders öncesi video testleri (%4). Puanlar otomatik olarak BlackBoard not defterine kaydedilir.
● BlackBoard UNSDP video testleri (%4). Puanlar otomatik olarak BlackBoard not defterine kaydedilir.
● Achieve3000 (%4) Öğrencilerin iki buçuk haftalık bir süre içinde 20 makale tamamlayarak %75 ve üzeri puan almaları beklenir. Öğrenciler istedikleri metinleri seçebilirler. Puanlar Achieve3000 platformundan BlackBoard sistemine puanlama günlerinde otomatik olarak aktarılır.
● Blackboard Kelime Bilgisi Ünite Testleri (%3). 24 saat erişime açıktır. Puanlar Blackboard not defterine otomatik olarak kaydedilir.
Seçmeli Dersler, Fakülte Hazırlık Düzeyini 1. Modül ve 3. Modülde başarıyla geçen öğrenciler için, 2. Modül ve 4. Modül’de sunulur.
Derse Katılım, Tüm Düzeylerde
Derslerin odağı dilin iletişimsel pratiğidir, dolayısıyla öğrencilerin sınıfta etkin katılımı son derece önemlidir. Sınıfta her zaman İngilizce kullanılmalıdır. Öğretim görevlisi, standartlaştırılmış yönergeler kullanarak öğrencilere her iki haftada bir derse katılım notu verirler. Derse katılım öğrencinin toplam notu içinde %10 ağırlıktadır.
Çevrimiçi dersler, yüz yüze dersler kadar önemlidir. Başarılı bir öğrenme ortamı için çevrimiçi derslerde de dakik, ilgili, görünür ve pozitif olmanız gerektiğini unutmayınız.
Kriter |
4 Standardın Üstünde |
3 Standart |
2 Standardın Altında |
Standarttan Çok Uzak |
0 |
İngilizce Konuşma Sıklığı Amaç: Öğrenciler sınıfta yalnızca İngilizce kullanır. |
- İngilizce, ödevle ilgili tüm etkileşimlerde, akranlar ve öğrenci öğretim görevlisi arasında kullanılır. - İngilizce, ödevle ilişkili olmayan tüm etkileşimler, akranlar ve öğrenci- öğretim görevlisi arasında kullanılır. - Yalnızca L1 öğrencileri için anahtar kelimeler / dilbilgisi gerektiğinde grup üyelerine çevrilir /açıklanır. |
-İngilizce, ödevle ilgili birçok etkileşimde, akranlar ve öğrenci öğretim görevlisi arasında kullanılır. - İngilizce, ödevle ilgili olmayan çoğu etkileşimde, akranlar ve öğrenci- öğretim görevlisi arasında kullanılır. - L1, ödevle ilişkili olmayan etkileşimler, akranlar arasında kullanılır. - Öğrenciler L1 kullanmadan önce çaba gösterir. |
- Hem İngilizce hem de L1, ödevle ilişkili etkileşimlerde akranlar ve öğrenci öğretim görevlisi arasında kullanılır. - L1, ödevle ilişkili olmayan etkileşimler, akranlar ve öğrenci öğretim görevlisi arasında kullanılır. - Öğrenci L1 kullanmadan önce biraz çaba sarf eder. |
- L1 ödevle ilişkili etkileşimler egemendir, akranlar ve öğrenci- öğretim görevlisi arasında kullanılır. - L1, ödevle ilişkili olmayan etkileşimler egemendir, akranlar ve öğrenci- öğretim görevlisi arasında kullanılır. - Öğrenci L1 kullanmadan önce az çaba sarf eder. |
- İngilizce sınıfta yok denecek kadar az kullanılır. - Öğrenci L1 kullanmadan önce hiç çaba göstermez. |
İngilizce Dil Kullanımı Amaç: Öğrenci daha önce maruz kaldıkları dili doğru ve akıcı bir şekilde ve sürekli yeni dilde çeşitli deneyler yaparak kullanır. |
-Öğrenci seviyesine uygun geniş bir yelpazede kelime, zaman ve yapı kullanmaktadır. - Öğrenci, hedef dili kullanmaya, geliştirmeye ve genişletmeye çalışır. - Öğrenci cümleleri tam kullanır. |
- Öğrenci seviyesine uygun çeşitli kelime, zaman ve yapılar kullanmaktadır. - Öğrenci hedef dili kullanmaya çalışır. - Öğrenci tam cümleleri kullanır. |
-Öğrenci, seviyenin altında sınırlı bir dizi kelime, zaman ve yapı kullanmaktadır. - Öğrenci, hedef dilden bir kısmını kullanmaya çalışır. - Öğrenci kısmen tam cümleler kullanır.(konuşma eksiktir). |
Öğrenci seviyenin çok altında, çok sınırlı bir kelime dağarcığı, zaman ve yapı kullanmaktadır. - Öğrenci hedef dili kullanmaya teşebbüs etmez. - Öğrenci eksik cümleler kullanır. |
- Öğrenci hedef dilden faydalanmaz. |
Görev performansı Amaç: Öğrenci, dersin tüm görevlerine ve aşamalarına sürekli olarak katılır ve akranlarını tüm görev ve etkinliklerden tam olarak faydalanmaya teşvik eder. |
- Öğrenci verilen görevleri tamamlar (sınıf içinde ve dışında). - Öğrenci görevleri talimatlara göre yerine getirir. - Öğrencinin performansı temel şartların ötesindedir. - Öğrenci görev odaklıdır. - Grup halinde çalışırken, öğrencinin katkıları işin kalitesini yükseltir. |
- Öğrenci, sınıf içi görevleri tamamlar. - Öğrenci, sınıf dışı görevlerin çoğunu tamamlar. - Öğrenci görevleri talimatlara göre yerine getirir. - Öğrenci görev odaklıdır. - Gruplar halinde çalışırken, öğrenci görevin tamamlanmasına katkıda bulunur. |
- Öğrenci verilen bazı görevleri tamamlar (sınıf içinde ve dışında). - Öğrenci görevleri talimatlara göre kısmen yürütür. - Öğrenci bazen dikkati dağılır veya görevi sürdüremez. - Grup halinde çalışırken, öğrenci görevin tamamlanmasında pasif olur. |
- Öğrenci, verilen görevlerin bazılarını (sınıf içinde ve dışında) tamamlar. - Öğrenci talimatlara göre görevleri yerine getirmez. - Öğrencinin sıklıkla dikkati dağılır veya görevi sürdüremez. - Grup halinde çalışırken, öğrenci görevin tamamlanmasına katkıda bulunmaz. |
- Öğrenci aktiviteleri tamamlamaz. (sınıf içi veya sınıf dışı). |