Değerlendirme

Tüm değerlendirmeler (Konuşma ve Sunumlar hariç) kampüste yüz yüze yapılacaktır.  

1.Düzey, 2. Düzey, 3. Düzey ve 4. Düzey Değerlendirmesi

Öğrenciler kurslar süresince daimi olarak değerlendirilirler. Ders geçme notlarına katılan dört ana  alan vardır:

● Dil ve becerileri değerlendirmeleri

● Çevrimiçi ödevler

● Derse katılım notu

öğrencilerin bir üst düzeye başarıyla ‘Kesin geçiş’ alması için genel not ortalamasının %68 veya  üstü olması gerekmektedir. %64 ve %68 arası genel not ortalamasına ulaşan öğrenciler bir üst  düzeye ‘koşullu geçiş’ alacaklardır. Bu öğrencilerin bir sonraki düzeyde başarılı olup bir üst  düzeyden devam edebilmeleri için %66 ve üstü genel not ortalamasına ulaşmaları gerekmektedir.  Eğer %66’dan düşük not alırlarsa koşullu olarak geçmiş oldukları düzeyi tekrar etmeleri  zorunludur.

 

Kısa Sınav ve Değerlendirmeler, 1. Düzey – 4. Düzey arası  

● Kısa sınav ve değerlendirmeler öğrencinin toplam puanının % 75’ini oluşturur. Öğretim  Görevlileri modül süresince öğrenciyi düzenli olarak değerlendirmeye alarak ilerlemesini  izlerler ve gerektiğinde ek destek sunabilirler. Öğrenciler de kendi gelişmelerini  izleyebilirler.

● Bütün sınavların sonuçları ve değerlendirmeler öğrencilerin bütün notlarını tek bir yerde  görebilmeleri için Blackboard not defterine girilir.  

● Bir sınav ya da değerlendirmeye katılmayan öğrenci geçerli bir tıbbi rapor sunmadığı  takdirde 0 (sıfır) puan alır ve not defterinde bu puan ayrı tutulur. Bu durumda telafi sınavı  ve değerlendirme yapılmaz.  

● Öğrencilere geribildirim amacıyla ontrol edilmiş sınav kağıtlarını ve değerlendirmeleri  görme olanağı sağlanır. Bu, öğretim görevlileri ile birlikte küçük gruplar halinde yapılır.  ● Herhangi bir değerlendirme veya sınav notuna yapılan itirazlar yazılı olarak ve notların  

Blackboard’da yayınlanmasından itibaren ilk 3 gün içinde kabul edilir, bundan sonraki  itirazlar için yeniden değerlendirme yapılmayacaktır.

İngilizce Dili Kullanımı Değerlendirmeleri

Öğrencilere her modül 2 adet İngilizce dili kullanımı sınavı verilir. Bu sınavlar önceki derslerde  yapılan dilbilgisi ve kelime bilgisi konularını kapsar ve öğrencilere öğrendiklerini sürekli olarak  gözden geçirmeye teşvik etmeyi amaçlar. Blackboard'da, öğrencilerin modül boyunca derslerinde  işlenen konuları gözden geçirmelerine ve hatırlamalarına yardımcı olmayı amaçlayan iki üniteli  kelime bilgisi ve dilbilgisi testleri de mevcuttur.

İngilizce Dili Kullanımı 1.kısa değerlendirme sınavı 20 puanlıktır. Öğrencilere sınavı  tamamlamak için 45 dakika süre verilir. Blackboard sistemine işlenmeden önce notlar 100  üzerinden bir değerlendirme notu olarak değiştirilir.

İngilizce Dili Kullanımı 2.kısa değerlendirme sınavı 40 puanlıktır. Öğrencilere sınavı  tamamlamak için 50 dakika süre verilir. Blackboard sistemine işlenmeden önce notlar 100  üzerinden bir değerlendirme notu olarak değiştirilir.

Okuma, Yazma, Dinleme, Konuşma Değerlendirmeleri

Modül boyunca her beceri için iki değerlendirme yapılır. Konuşma değerlendirmesi bir öğretim  görevlisi ile birlikte iki ya da üç kişilik öğrenci grupları halinde çevrimiçi olarak yapılır ve  kaydedilir. Ayrıca, modülün sonuna doğru teslim edilmesi gereken bir konuşma video projesi de  vardır.  

Yazma ve Konuşma değerlendirmelerinin ikisi de standartlaştırılmış yönergelere göre puanlanır.

Ayrıca, 3. Düzey ve 4. Düzey’de, öğrencilerin Fakülte Hazırlık Düzeyine geçmeden önce aşina  olmaları amacıyla Dinleme ve Not alma değerlendirmesi yapılır.

Tüm beceri değerlendirmeleri ders saatinde yapılır.

Çevrimiçi Değerlendirme, 1. Düzey – 4. Düzey  

Çevrimiçi uygulamalar öğrencileri Teknik Donanımlı Öğrenim (Flipped Learning) ortamına  hazırlar ve öğrencinin toplam puanının %15’ini oluşturur. Öğrenciler derslerin çoğundan önce  Blackboard’da bir video izlerler ve bu videoya ilişkin pratik uygulamalar yaparlar.

Her hafta öğrencilere MyEnglishLab’da (MEL) ders sonrası çevrimiçi uygulamalar verilir. Bu  uygulamalar sınırsız kere yapılabilir. Öğretim görevlisi öğrencilerin ortalama puanlarını  Blackboard not defterine kaydeder.  

Ders kitabının iki ya da üç ünitesi tamamlandığında, öğrenciler Blackboard’da dilbilgisi ve kelime  bilgisi pekiştirme testini yaparlar.  

3. Düzey ve 4. Düzey öğrencilerinden Globed'in Achieve3000 çevrimiçi okuma platformunda iki  buçuk haftalık bir süre boyunca on iki makaleyi okumaları ve soruları yanıtlamaları  beklenmektedir. Bu okuma makaleleri, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirirken, onların fakülte derslerinde görecekleri kelimelerle de karşılaşmalarını amaçlar.

Blackboard’da tamamlanan görevler ve testler için puanlar öğrencinin Blackboard not defterinde  otomatik olarak görüntülenir. Ders kitabının her iki ünitesinin çevrimiçi çalışmaları  tamamlandıktan sonra MEL notları öğretim görevlisi tarafından girilir. Achieve3000 notları da  eğitmenler tarafından haftalık olarak girilir. Bu, öğrencilerin bir modülde çevrimiçi  performanslarını sürekli olarak izleyebilecekleri anlamına gelir.  

Bütün çevrimiçi uygulamaların ve testlerin son teslim tarihleri vardır. Öğrenciler uygulamaları bu  tarihlerden önce tamamlamalıdırlar. Tarihler öğretim görevlilerinin öğrencilere her modülün  başında verdikleri ayrıntılı günlük programda net olarak belirtilir. Bu belgeye Blackboard’dan da  ulaşılabilir. Eğer dersler (kar yağışı vb) herhangi bir nedenle iptal edilse bile bu tarihler değişmez.  Bu tarihleri takip etmek her öğrencinin kendi sorumluluğundadır.

Video projeleri, 1 – 4 . Düzey

Video projeleri, öğrencilerin öğrendikleri dili sözlü bir video projesi şeklinde pekiştirmeleri için  yararlı bir yol sağlar. Konular her modülün başlarında öğrencilerin seçebileceği şekilde sunulur  ve bir modülün bitiminden birkaç gün önce teslim edilmesi gerekir (genellikle Flipgrid  aracılığıyla https://info.flipgrid.com/), bu nedenle öğrenciler hazırlanmak, pratik yapmak ve  videoyu kaydetmek için bolca zamana sahiptir. Sağlanan konular, öğrencilerin geliştirdikleri dili  kişisel olarak kullanmalarına olanak tanır. Video projesi, ders notu toplamının %4'ü  değerindedir.

Fakülte Hazırlık Düzeyi Değerlendirme  

Tüm değerlendirmeler (Konuşma ve Sunum hariç) mümkün olduğunca kampüste yüz yüze  yapılacaktır.  

Fakülte Hazırlık Düzeyi, öğrencilerin fakülte derslerine başlamadan önce akademik dil becerisi ve  yetkinliklerine ile tanışmalarına yönelik olarak programlanmıştır. Bu nedenle de değerlendirme  sistemi 1. ve 4. Düzey arası yapılan değerlendirmeden farklıdır.  

Fakülte Hazırlık Düzeydeki öğrencilerin düzeyi geçmeleri ve YDYO'daki çalışmalarını  tamamlayabilmeleri için toplam ders notunun %65 ve üzeri olması gerekir. 4. Düzeyden koşullu  olarak geçen öğrencilerin toplam ders notu %66 ve üzeri olmalıdır.

Fakülte Hazırlık Düzeyi Proje Çalışması

Proje çalışması Birleşmiş Millletler Sürdürülebilir Ortaklık Hedeflerine dayanır. Öğrenciler proje grupları halinde çalışmak üzere bir hedef belirleyerek, proje adımları serisi üzerinde çalışarak poster ve sunum hazırlayacaklardır.

Dinleme ve Not Alma Değerlendirmesi, Fakülte Hazırlık Düzeyi  Üç dinleme ve not alma değerlendirmesi. Bu alanda sizlere yardımcı olabilmesi açısından Fakülte  Hazırlık Düzeyinin başlarında sizlere Dinleme&Not Alma değerlendirmesinin bir deneme  sürümüne erişim sağlanacaktır. Bunun bir değerlendirmesi olmayacaktır. Her bir  değerlendirmenin ağırlık yüzdesi artar (%6'ten %8'e, %12'a), böylece öğrenciler ilerledikçe artan  uygulamadan ve dile maruz kalmalarından faydalanırlar.

● Değerlendirme süresinin ilk 20 dakikası boyunca BlackBoard sisteminde bir ders  videsouna erişim açılır

● Öğrenciler ihtiyaçları kadar kez izler, dinler ve not alırlar  

● Video bittikten sonra sorular paylaşılır. Öğrenciler aldıkları notlardan yararlanarak soruları  20 dakika içinde yanıtlarlar

● Öğrenciler aldıkları notlar üzerinden değil verdikleri cevaplar üzerinden değerlendirilir

Okuma ve Yazma Değerlendirmesi, Fakülte Hazırlık Düzeyi

iki Okuma ve Yazma değerlendirmesi. Bu alanda sizlere yardımcı olabilmesi açısından Fakülte  Hazırlık Düzeyinin başlarında sizlere Okuma&Yazma değerlendirmesinin bir deneme sürümüne  erişim sağlanacaktır. Bunun bir değerlendirmesi olmayacaktır. Her bir değerlendirmenin ağırlık  yüzdesi artar (%8'den, %12'ye), böylece öğrenciler ilerledikçe artan uygulamadan ve dile maruz  kalmalarından faydalanırlar.

● Bir okuma metni, değerlendirme gününden üç gün önce Blackboard sisteminde erişime  açılır ve değerlendirmenin olacağı dersin hemen öncesinde kapatılır. Öğrenciler bu üç gün  içinde metni okuyup önemli noktalarla ilgili not almalıdır.

● Değerlendirme gününde öğrenciler okudukları metinle ilgili 2 kısa soruya cevap verirler  (toplam 4 puan), ve ayrıca daha uzun bir yazı yazmaları istenir- (16 puan)

Konuşma değerlendirmesi, Fakülte Hazırlık Düzeyi

Bir konuşma değerlendirmesi (%12). Konuşma değerlendirmesi bir öğretim görevlisi ile birlikte iki  ya da üç kişilik öğrenci grupları halinde çevrimiçi olarak yapılır ve kaydedilir.

Çevrimiçi çalışmalar, Fakülte Hazırlık Düzeyi

● BlackBoard ders öncesi video testleri (%4). Puanlar otomatik olarak BlackBoard not  defterine kaydedilir.

● BlackBoard UNSDP video testleri (%4). Puanlar otomatik olarak BlackBoard not defterine  kaydedilir.

● Achieve3000 (%4) Öğrencilerin iki buçuk haftalık bir süre içinde 20 makale tamamlayarak  %75 ve üzeri puan almaları beklenir. Öğrenciler istedikleri metinleri seçebilirler. Puanlar  Achieve3000 platformundan BlackBoard sistemine puanlama günlerinde otomatik olarak  aktarılır.  

● Blackboard Kelime Bilgisi Ünite Testleri (%3). 24 saat erişime açıktır. Puanlar Blackboard  not defterine otomatik olarak kaydedilir.

Seçmeli Dersler, Fakülte Hazırlık Düzeyini 1. Modül ve 3. Modülde başarıyla geçen öğrenciler için,  2. Modül ve 4. Modül’de sunulur.

Derse Katılım, Tüm Düzeylerde

Derslerin odağı dilin iletişimsel pratiğidir, dolayısıyla öğrencilerin sınıfta etkin katılımı son derece  önemlidir. Sınıfta her zaman İngilizce kullanılmalıdır. Öğretim görevlisi, standartlaştırılmış  yönergeler kullanarak öğrencilere her iki haftada bir derse katılım notu verirler. Derse katılım  öğrencinin toplam notu içinde %10 ağırlıktadır.

Çevrimiçi dersler, yüz yüze dersler kadar önemlidir. Başarılı bir öğrenme ortamı için çevrimiçi  derslerde de dakik, ilgili, görünür ve pozitif olmanız gerektiğini unutmayınız.

Kriter

4 Standardın  

Üstünde

3 Standart

2 Standardın  

Altında

Standarttan Çok  Uzak

0

İngilizce  

Konuşma  

Sıklığı Amaç: Öğrenciler sınıfta  yalnızca İngilizce  kullanır.

- İngilizce, ödevle ilgili  tüm etkileşimlerde,  

akranlar ve öğrenci

öğretim görevlisi  

arasında kullanılır.

- İngilizce, ödevle ilişkili  olmayan tüm  

etkileşimler, akranlar ve  öğrenci- öğretim  

görevlisi arasında  

kullanılır.

- Yalnızca L1 öğrencileri  için anahtar kelimeler /  dilbilgisi gerektiğinde  grup üyelerine çevrilir  /açıklanır.

-İngilizce, ödevle ilgili  birçok etkileşimde,  

akranlar ve öğrenci

öğretim görevlisi  

arasında kullanılır.

- İngilizce, ödevle ilgili  olmayan çoğu  

etkileşimde, akranlar ve  öğrenci- öğretim  

görevlisi arasında  

kullanılır.

- L1, ödevle ilişkili  

olmayan etkileşimler,  akranlar arasında  

kullanılır.

- Öğrenciler L1  

kullanmadan önce çaba  gösterir.

- Hem İngilizce hem  de L1, ödevle ilişkili  etkileşimlerde  

akranlar ve öğrenci öğretim görevlisi  

arasında kullanılır.

- L1, ödevle ilişkili  

olmayan etkileşimler,  akranlar ve öğrenci öğretim görevlisi  

arasında kullanılır.

- Öğrenci L1  

kullanmadan önce  

biraz çaba sarf eder.

- L1 ödevle ilişkili  etkileşimler  

egemendir, akranlar  ve öğrenci- öğretim  görevlisi arasında  kullanılır.

- L1, ödevle ilişkili  olmayan etkileşimler  egemendir, akranlar  ve öğrenci- öğretim  görevlisi arasında  kullanılır.

 - Öğrenci L1  

kullanmadan önce az  çaba sarf eder.

- İngilizce  

sınıfta yok  

denecek kadar  az kullanılır.

- Öğrenci L1  

kullanmadan  önce hiç çaba  göstermez.

İngilizce Dil  

Kullanımı  

Amaç: Öğrenci  daha önce maruz  kaldıkları dili  

doğru ve akıcı bir  şekilde ve sürekli  yeni dilde çeşitli  deneyler yaparak  kullanır.

-Öğrenci seviyesine  

uygun geniş bir  

yelpazede kelime,  

zaman ve yapı  

kullanmaktadır.

- Öğrenci, hedef dili  kullanmaya,  

geliştirmeye ve  

genişletmeye çalışır.

- Öğrenci cümleleri tam  kullanır.

- Öğrenci seviyesine  

uygun çeşitli kelime,  zaman ve yapılar  

kullanmaktadır.

- Öğrenci hedef dili  

kullanmaya çalışır.

- Öğrenci tam cümleleri  kullanır.

-Öğrenci, seviyenin  altında sınırlı bir dizi  kelime, zaman ve yapı  kullanmaktadır.

- Öğrenci, hedef  

dilden bir kısmını  

kullanmaya çalışır.

- Öğrenci kısmen tam  cümleler  

kullanır.(konuşma  eksiktir).

Öğrenci seviyenin  çok altında, çok  

sınırlı bir kelime  

dağarcığı, zaman ve  yapı kullanmaktadır. - Öğrenci hedef dili  

kullanmaya teşebbüs  etmez.

- Öğrenci eksik  

cümleler kullanır.

- Öğrenci hedef  dilden  

faydalanmaz.

Görev  

performansı

Amaç: Öğrenci,  dersin tüm  

görevlerine ve  

aşamalarına  

sürekli olarak  

katılır ve  

akranlarını tüm  görev ve  

etkinliklerden  

tam olarak  

faydalanmaya  

teşvik eder.

- Öğrenci verilen  

görevleri tamamlar  

(sınıf içinde ve dışında). - Öğrenci görevleri  

talimatlara göre yerine  getirir.

- Öğrencinin  

performansı temel  

şartların ötesindedir. - Öğrenci görev  

odaklıdır.

- Grup halinde  

çalışırken, öğrencinin  katkıları işin kalitesini  yükseltir.

- Öğrenci, sınıf içi  

görevleri tamamlar.

- Öğrenci, sınıf dışı  

görevlerin çoğunu  

tamamlar.

- Öğrenci görevleri  

talimatlara göre yerine  getirir.

- Öğrenci görev  

odaklıdır.

 - Gruplar halinde  

çalışırken, öğrenci  

görevin  

tamamlanmasına  

katkıda bulunur.

- Öğrenci verilen bazı  görevleri tamamlar  (sınıf içinde ve  

dışında).

- Öğrenci görevleri  talimatlara göre  

kısmen yürütür.

- Öğrenci bazen  

dikkati dağılır veya  görevi sürdüremez. - Grup halinde  

çalışırken, öğrenci  

görevin  

tamamlanmasında  pasif olur.

- Öğrenci, verilen  

görevlerin bazılarını  (sınıf içinde ve  

dışında) tamamlar. - Öğrenci talimatlara  göre görevleri yerine  getirmez.

- Öğrencinin sıklıkla  dikkati dağılır veya  görevi sürdüremez.  - Grup halinde  

çalışırken, öğrenci  görevin  

tamamlanmasına  katkıda bulunmaz.

- Öğrenci  

aktiviteleri  

tamamlamaz.  (sınıf içi veya  sınıf dışı).