1. EĞİTİM ÖĞRETİM
AMAÇ 1: Yapay zeka ve dijital teknolojilerle zenginleştirilmiş, öğrenci merkezli ve bireyselleştirilmiş öğrenme ortamları sağlayarak, iş dünyasında rekabet edebilecek yetkinliklere ve sürdürülebilirlik bilincine sahip bireyler yetiştirmek.
Hedefler (H):
● H1.1. Yapay zeka ile eğitim ekosistemimizi dönüştürmeye devam etmek ve dijital altyapıyı güçlendirmek.
● H1.2. Teknolojik yeniliklere açık bir eğitim kültürünü teşvik etmek, aktif ve esnek öğrenme modellerini uygulamak.
● H1.3. Eğitim programlarını sürekli iyileştirme çevrimleri ile takip etmek, gerekli iyileştirmeleri yapmak ve yenilikçi alanlarda öncü eğitim programları ve dersler sunmak.
● H1.4. Sektör ve yapay zeka çağının ihtiyaçlarına uygun yetkinlikleri belirleyerek eğitim programlarına entegre etmek ve öğrencilerin kariyer gelişimine destek sağlamak.
● H1.5. Öğretim elemanlarının ve idari kadronun mesleki gelişimini sürekli desteklemek ve eğitimde uluslararasılaşmayı yaygınlaştırmak.
● H1.6. Yaşam Boyu Eğitim ve Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin (YABEM) verdiği sektör odaklı eğitimlerin çeşitliliğini ve sayısını artırmak, mevcut programların kalitesini sürekli iyileştirmek.
● H1.7. Lisansüstü eğitim programlarının kalitesini sürekli iyileştirmek ve doluluk oranlarını artırmak.
● H1.8.Yabancı Diller Yüksekokulunun kalitesini sürekli iyileştirmek.
● H1.9. Eğitim programlarına sürdürülebilirlik konularını entegre ederek öğrencilerin çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik bilincini geliştirmek.
Performans Göstergeleri (PG):
o PG1.1.1: Üniversite tarafından geliştirilen veya bütçe ayrılarak satın alınıp entegre edilen yapay zeka araçlarının sayısı
o PG1.1.2: Öğretim elemanlarının derslerinde yapay zeka araçlarını/dijital kaynakları öğrenme yönetim sistemi üzerinden kullanım oranı ve bu oranın yıllık artış yüzdesi
o PG1.1.3: Yapay zeka destekli öğrenme araçlarıyla öğrenci etkileşiminin sayısı ve bu sayının yıllık artış oranı
o PG1.1.4. Erişilebilen ders bilgi paketi oranı
o PG1.1.5. Öğrenme yönetim sistemini (Blackboard) aktif olarak kullanan ders oranı
o PG1.2.1: Üniversite tarafından geliştirilen veya satın alınıp entegre edilen yenilikçi eğitim teknolojilerinin sayısı
o PG1.2.2: Fakülte/Enstitü bazında uyarlanabilir öğrenme platformlarının kullanıldığı derslerin oranı
o PG1.2.3: Kayıtlı olunan program dışındaki diğer programlardan alınabilen ders oranı
o PG1.2.4: Öğrencilere sunulan MOOC, çevrimiçi, yüz yüze ve hibrit öğrenme seçeneklerinin sayısı
o PG1.2.5: Flipped Learning yaklaşımına dair genel öğrenci memnuniyet oranı
o PG.1.3.1: Öğrencilerin kayıtlı oldukları programdan memnuniyet oranı ve bu oranın yıllık artış yüzdesi
o PG1.3.2: Akran değerlendirmesi yapılan program sayısı ve bu sayının yıllık artış oranı
o PG1.3.3: Özdeğerlendirme yapılan program sayısı ve bu sayının yıllık artış oranı
o PG1.3.4: Akredite edilmiş lisans programları oranı
o PG1.3.5: Öğrenci ve öğretim elemanlarının eğitim alanında aldığı ulusal/uluslararası ödüllerin sayısı ve bu sayının yıllık artış oranı
o PG1.3.6: Yenilikçi alanlarda açılan eğitim programlarından (yandal) mezun olan öğrenci sayısı ve bu sayının yıllık artış oranı
o PG1.4.1: Eğitim programlarının geliştirilmesi ve güncellenmesi için iş dünyası ile kurulan iş birliklerinin sayısı
o PG1.4.2: Mezun takip sistemindeki mezun sayısı ve mevcut akademik yılda mezun olan öğrencilerin mezun takip sistemine kaydedilme oranı
o PG1.4.3: Kariyer gelişimi ve iş arama becerilerini geliştirmeye yönelik düzenlenen atölye ve etkinliklerin sayısı ve bu etkinliklere öğrencilerin katılım oranı
o PG1.4.4: Mezunların 6 ay içinde iş bulma ve işini sürdürme oranları
o PG1.5.1: Üniversite genelinde, birimler arası ve birim bazında öğretim elemanları ve idari kadro için sunulan mesleki gelişim eğitimlerinin sayısı ve bu eğitimleri alan personel sayısı
o PG1.5.2: Düzenlenen eğiticilerin eğitimi programı sayısı ve bu kapsamda eğitim alan öğretim elemanı sayısı
o PG1.5.3: Öğretim elemanlarının haftalık ders saati ortalaması
o PG1.5.4: Uluslararası değişim programları kapsamında gelen/giden öğretim elemanı ve idari personel sayısı
o PG1.5.5: Uluslararası değişim programları kapsamında gelen/giden öğrenci sayısı
o PG1.5.6: Nitelikli uluslararası öğrenci sayısını artırmak
o PG1.6.1: YABEM’de geliştirilen ve sunulan sektör odaklı eğitim programlarının sayısı
o PG1.6.2: YABEM eğitimlerine katılan toplam katılımcı sayısı ve bu sayının yıl bazında artış oranı
o PG1.6.3: YABEM eğitimlerini tamamlayanların eğitimden memnuniyet düzeyi
o PG1.6.4: YABEM eğitimlerine başlayan katılımcıların programları tamamlama oranı
o PG1.7.1: Lisansüstü eğitim programları için yapılan yüz yüze ve çevrim içi bilgilendirme etkinliklerinin sayısı
o PG1.7.2: Lisansüstü eğitim programlarının doluluk oranı
o PG1.7.3: Lisansüstü eğitim programlarına başlayan öğrencilerin programlarını zamanında başarıyla tamamlama oranı
o PG1.7.4: Lisansüstü öğrencilerin ortak yazar olarak yer aldığı kitap, akademik makale ve konferans bildirilerinin sayısı
o PG1.8.1: Öğrencilerin dil yeterlilik sınavlarında (Versant, TOEFL, YÖKDİL, vb.) elde ettikleri ortalama puanlar
o PG1.8.2: İngilizce hazırlık programını seviyeleri için belirlenmiş olan asgari zamanda tamamlayarak lisans programlarına geçen öğrencilerin oranı
o PG1.8.3: Akademik İngilizce programını başarıyla geçen öğrencilerin oranı
o PG1.8.4: İkinci yabancı dil programlarından ders alan öğrencilerin dersi başarıyla geçme oranı
o PG1.9.1: Program bazında sürdürülebilirlik temalı derslerin sayısı
o PG1.9.2: Sürdürülebilirlik bilincini teşvik eden etkinliklerin sayısı ve bu etkinliklere katılan öğrenci/personel sayısı
o PG1.9.3: Sürdürülebilirlik üzerine yapılan araştırma ve yayınların sayısı
Sorumlu Birim: Rektör Yardımcılığı – Eğitim, Genel Sekreterlik
İş Birliği Yapılacak birimler:
- H1: CELT (PG1.1.1, PG1.1.3, PG1.1.5)), Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu; CELT (PG1.1.2), Öğrenci İşleri Direktörlüğü; Kalite Koordinatörlüğü (PG.1.1.4)
- H2: CELT(PG1.2.1, PG1.2.5), Fakülteler; Enstitü; CELT (PG1.2.2), Öğrenci İşleri Direktörlüğü (PG1.2.3), CELT; Öğrenci İşleri Direktörlüğü (PG1.2.4)
- H3: Öğrenci Dekanlığı; CELT (PG1.3.1), Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu; Kalite Koordinatörlüğü (PG1.3.2, PG1.3.3), Fakülteler; Yabancı Diller Yüksekokulu; Kalite Koordinatörlüğü (PG1.3.4), Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu (PG1.3.5), Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu; Öğrenci İşleri Direktörlüğü (PG1.3.6)
- H4: Fakülteler; Enstitü (PG1.4.1), Profesyonel Gelişim Merkezi (PG1.4.2, PG1.4.3, PG1.4.4)
- H5: Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu; Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü; CELT (PG1.5.1, PG1.5.2, PG1.5.3), Uluslararası Ofis Direktörlüğü (PG1.5.4, PG1.5.5), Uluslararası Ofis Direktörlüğü; Kurumsal İlişkiler Direktörlüğü (PG1.5.6)
- H6: YABEM (PG1.6.1, PG1.6.2, PG1.6.3, PG1.6.4)
- H7: Enstitü (PG1.7.1, PG1.7.3, PG1.7.4), Enstitü; Kurumsal İlişkiler Direktörlüğü (PG1.7.2)
- H8: Yabancı Diller Yüksekokulu (PG1.8.1, PG1.8.2), Yabancı Diller Yüksekokulu; Öğrenci İşleri Direktörlüğü (PG1.8.3,PG1.8.4)
- H9: Fakülteler; Enstitü (PG1.9.1), Fakülteler; Enstitü; Öğrenci Dekanlığı (PG1.9.2), MEF Kütüphane Direktörlüğü (PG1.9.3)
2. ARAŞTIRMA
AMAÇ 2: Ulusal ve uluslararası iş birliğine dayalı araştırma kültürünü, fikri ve sınai mülkiyet alanındaki girişimleri, üniversite-sanayi iş birliklerini geliştirmek ve araştırmada uluslararasılaşmayı yaygınlaştırmak.
Hedefler (H):
● H2.1. Öğretim üyelerinin araştırma kapasitesini genişletmeye yönelik kurumsal destekleri artırarak devam ettirmek, bilimsel yayınları ve Ar-Ge projelerini teşvik etmek için mekanizmalar geliştirmek ve fakülte/bölüm bazında hedefleri belirleyerek takibini yapmak.
● H2.2. Lisans ve lisansüstü öğrencilerini araştırma süreçlerine dahil ederek üniversitedeki araştırma kültürünü yaygınlaştırmak.
● H2.3. Öğretim üyelerinin uluslararası kurumlardan araştırmacılarla ortak çalışmalarını teşvik etmek.
● H2.4. Sanayi kuruluşları ile iş birliklerinin geliştirilmesi ve bu kapsamda üniversite-sanayi-kamu ve dış destekli araştırma projelerini geliştirmek.
● H2.5. MEF Üniversitesi Teknoloji Merkezi MEFTEK’te yer alan şirketlerle ilgili alanlarda araştırma yapan öğretim üyelerimizin iş birliklerinin artırılması konusunda destek mekanizmaları geliştirmek, öğretim üyeleri ve öğrencilerin proje, patent vb. fikri ve sınai mülkiyet ile yeni girişim geliştirmelerini desteklemek.
● H2.6. Kütüphane kaynaklarını ve dijital koleksiyonları zenginleştirerek, ulusal ve uluslararası veri tabanlarına erişimi artırmak; öğretim üyelerinin ve öğrencilerin araştırma kapasitesini destekleyecek ileri düzey bilgi ve kaynak yönetimi hizmetleri sunmak.
● H2.7. Uygulama ve araştırma merkezlerinin araştırma kapasitelerini ve etkinliklerini artırmak; bu merkezler aracılığıyla çok disiplinli araştırma projeleri geliştirmek, ulusal ve uluslararası işbirliklerini güçlendirmek.
Performans Göstergeleri (PG):
o PG2.1.1: Ulusal kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen Ar-Ge projesi sayısı
o PG2.1.2: Uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen Ar-Ge projesi sayısı
o PG2.1.3: Öğretim üyesi başına proje geliri (fakülte bazında) tutarı
o PG2.1.4: Düzenlenen araştırma ve proje yazım eğitimleri/etkinlikleri sayısı
o PG2.1.5: Öğretim üyesi başına endeksli yayın sayısı (fakülte/bölüm bazında)
o PG2.1.6: Bildiri sunularak katılım gösterilen uluslararası konferans, kongre, sempozyum, etkinlik vb. sayısı ve bu etkinlikler için harcanan bütçe tutarı
o PG2.1.7: MEF BAP kapsamında desteklenen disiplin içi/disiplinler arası proje sayısı ve bu kapsamda verilen bütçe tutarı
o PG2.1.8: Ar-Ge giderlerinin ilgili akademik yıldaki toplam öğrenci gelirlerine oranı
o PG2.1.9: Düzenlenen ulusal/uluslararası sempozyum, kongre ve sanatsal sergi sayısı
o PG2.1.10: Akademik performans değerlendirme sisteminin varlığı ve bu sistemin etkin olarak kullanılması
o PG2.2.1: Fakülte/enstitü/bölüm bazında lisans ve/veya lisansüstü öğrencileri tarafından yürütülen (2209-A, 2209-B vb.) proje sayısı
o PG2.2.2: Fakülte/enstitü/bölüm bazında lisans ve/veya lisansüstü öğrencilerinin bursiyer/araştırmacı olarak yer aldığı kurum içi (TTO destekli BAP ve öğrenci projeleri) proje sayısı
o PG2.2.3: Lisans veya lisansüstü öğrencilerinin araştırmacı olarak yer aldığı endüstriyel/sektörel projelerin sayısı
o PG2.2.4: TEKNOFEST, TÜBİTAK, TÜBA vb. tarafından organize edilen yarışmalara katılan lisans ve/veya lisansüstü öğrencilerinin sayısı
o PG2.3.1: Fakülte ve bölüm bazında öğretim üyesi başına düşen uluslararası eş yazarlı yayın sayısı
o PG2.3.2: Yurtdışındaki üniversiteler veya kurum ve kuruluşlar ile ortak yürütülen Ar-Ge proje sayısı (Başvurulan/kabul edilen/eşik değeri geçen bazında ayrılmış)
o PG2.3.3: Öğretim üyelerinin yürütücü/araştırmacı/danışman olarak yer aldığı uluslararası ortaklı projelerin bütçe tutarı
o PG2.3.4: Kısa ve uzun süreli olarak yurtdışında araştırma yapmak üzere görevlendirilen öğretim üyesi sayısı ve bu görevlendirmeler için yapılan toplam harcama tutarı
o PG2.3.5: Öğretim elemanları ve öğrencilerin aldığı ulusal/uluslararası ödül (araştırma) sayısı
o PG2.4.1: Ulusal seviyede endüstri ile ortak yürütülen Ar-Ge proje sayısı
o PG2.4.2: Ulusal seviyede endüstri ile ortak yürütülen Ar-Ge projelerinin toplam bütçe tutarı
o PG2.4.3: Araştırmacı kataloğunun paylaşıldığı kurumların sayısı
o PG2.5.1: MEF TTO tarafından başvurusunda destek verilen ulusal ve/veya uluslararası patent/faydalı model/tasarım sayısı
o PG2.5.2: Sonuçlanan ulusal/uluslararası iş birlikli patent belge sayısı
o PG2.5.3: MEFTEK şirketleri ile öğretim üyelerini eşleştirme amacıyla yapılan etkinlik sayısı
o PG2.5.4: MEFTEK bünyesinde ön kuluçka veya kuluçkaya kabul edilen MEF öğrenci/öğretim üyesi sayısı
o PG2.5.5: MEF öğrenci ve öğretim üyelerinin MEFTEK bünyesinde aldığı mentorluk hizmeti sayısı
o PG2.6.1: Kütüphane koleksiyonuna eklenen yeni basılı ve elektronik kaynak sayısı (yıllık)
o PG2.6.2: Abone olunan ulusal ve uluslararası veri tabanı sayısı ve bu sayının yıllık artış oranı
o PG2.6.3: Kütüphane kaynaklarına yapılan toplam erişim sayısı (aylık/yıllık)
o PG2.6.4: İleri düzey bilgi ve kaynak yönetimi hizmetlerinden yararlanan öğretim üyesi ve öğrenci sayısı
o PG2.6.5: Kütüphane kaynaklarının ve hizmetlerinin kullanımına yönelik düzenlenen eğitim/çalıştay sayısı ile bu etkinliklere katılan öğretim üyesi ve öğrenci sayısı
o PG2.6.6: Kütüphane hizmetlerinden memnuniyet oranı (anket yoluyla ölçülen)
o PG2.6.7: Kütüphane tarafından gerçekleştirilen ulusal ve uluslararası iş birlikleri ve yürütülen ortak proje sayısı
o PG2.7.1: Uygulama ve araştırma merkezleri tarafından yürütülen toplam araştırma projesi sayısı ve bu projelerin toplam bütçe miktarı
o PG2.7.2: Merkezler aracılığıyla kurulan ulusal ve uluslararası iş birliklerinin sayısı
o PG2.7.3: Merkezlerden çıkan yayınlar, patentler, prototipler ve diğer araştırma çıktılarının sayısı
o PG2.7.4: Araştırma merkezlerinde projelere katılan lisans ve lisansüstü öğrenci sayısı
o PG2.7.5: Araştırma merkezleri tarafından düzenlenen seminer, çalıştay ve eğitim programlarının sayısı ve bu programlara katılımın yıllık artış oranı
Sorumlu Birim: Rektör Yardımcılığı – Araştırma, Genel Sekreterlik
İş Birliği Yapılacak birimler:
- H1: MEF TTO (PG2.1.1, PG2.1.2, PG2.1.4), Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü (PG2.1.3, PG2.1.8), MEF Kütüphane Direktörlüğü (PG2.1.5), MEF TTO; Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü (PG2.1.6, PG2.1.7), Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu (PG2.1.9), MEF TTO; Bilgi İşlem Direktörlüğü (PG2.1.10)
- H2: MEF TTO (PG2.2.1, PG2.2.2), MEF TTO; Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü (PG2.2.3), MEF TTO; MEFTEK (PG2.2.4)
- H3: MEF Kütüphane Direktörlüğü (PG2.3.1), MEF TTO (PG2.3.2, PG2.3.5), Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü (PG2.3.3, PG2.3.4)
- H4: MEF TTO; Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü (PG2.4.1) Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü (PG2.4.2), MEF TTO (PG2.4.3)
- H5: MEF TTO (PG2.5.1, PG2.5.2), MEF TTO; MEFTEK (PG2.5.3), MEFTEK (PG2.5.4, PG2.5.5)
- H6: MEF Kütüphane Direktörlüğü (PG2.6.1, PG2.6.2, PG2.6.3, PG2.6.4, PG2.6.5, PG2.6.7), Öğrenci Dekanlığı (PG2.6.6)
- H7: Tüm Uygulama ve Araştırma Merkezleri; Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü (PG2.7.1), Tüm Uygulama ve Araştırma Merkezleri (PG2.7.2, PG2.7.4, PG2.7.5), Tüm Uygulama ve Araştırma Merkezleri; MEF TTO; MEF Kütüphane Direktörlüğü (PG2.7.3)
3. TOPLUMSAL KATKI
AMAÇ 3: Toplumsal sorunlara sürdürülebilir etkili çözümler üreterek ve öğrencilerin, akademisyenlerin ve idari kadronun bu konularda aktif rol almalarını teşvik ederek üniversitemizin topluma katkısını artırmak.
Hedefler (H):
● H3.1. Toplumsal sorunlara yönelik farkındalık ve katılımı artırmak.
● H3.2. Kritik toplumsal meselelere odaklanan ve dezavantajlı gruplara yönelik sosyal sorumluluk projelerini geliştirmek ve uygulamak.
● H3.3. Toplumsal sorunlara yönelik yenilikçi çözümler geliştiren girişimcilere destek olmak ve toplumsal girişimciliği destekleyen ulusal ve uluslararası ağlarla iş birliğini geliştirmek.
● H3.4. Üniversitemizin topluma hizmet politikalarını ve önceliklerini belirleyerek, sürdürülebilir stratejiler ve hedefler oluşturmak ve bu süreçlerin etkin yönetimini sağlamak.
Performans Göstergeleri (PG):
○ PG3.1.1: Kurumun kendi yürüttüğü sosyal sorumluluk projelerinin sayısı
○ PG3.1.2: Toplumsal sorunlara yönelik düzenlenen etkinlik ve seminer sayısı
○ PG3.1.3: Öğrencilerin yaptığı sosyal sorumluluk projelerinin sayısı
○ PG3.2.1: Dezavantajlı gruplara yönelik düzenlenen faaliyet sayısı
○ PG3.2.2: Bağımlılıkla mücadele kapsamında gerçekleştirilen faaliyet sayısı
○ PG3.2.3: Sosyal sorumluluk projelerinde iş birliği yapılan paydaş (sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler, uluslararası organizasyonlar vb.) sayısı
o PG3.3.1: Üniversite öğrencileri veya personeli tarafından yürütülen veya MEFTEK bünyesinde yer alan inovasyon odaklı girişimlerin sayısı
o PG3.3.2: Sosyal girişimcilere sağlanan finansal ve mentorluk desteği sayısı
o PG3.3.3: Toplumsal girişimcilik üzerine düzenlenen eğitim programlarının sayısı ve katılımcı sayısı
o PG3.4.1: Belirlenen topluma hizmet politikaları ve önceliklerinin sayısı ve niteliği
o PG3.4.2: Planlanan ve hayata geçirilen topluma hizmet projelerinin sayısı
o PG3.4.3: Projelerde yer alan öğrenci ve personel sayısı
Sorumlu Birim: Genel Sekreterlik
İş Birliği Yapılacak birimler:
- H1: Öğrenci Dekanlığı; Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu (PG3.1.1, PG3.1.3), Öğrenci Dekanlığı; Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu; Psikolojik Destek Merkezi (PG3.1.2)
- H2: Öğrenci Dekanlığı; Psikolojik Destek Merkezi; Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu (PG3.2.1, PG3.2.2, PG3.2.3)
- H3: MEFTEK (PG3.3.1, PG3.3.2, PG3.3.3)
- H4: Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu; Öğrenci Dekanlığı, Tüm Direktörlükler (PG3.4.1, PG3.4.2, PG3.4.3)
4. KAMPÜS DENEYİMİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
AMAÇ 4: Kampüs deneyimini ve faaliyetlerini kapsamlı bir şekilde iyileştirerek, öğrenci ve personel memnuniyetini artırmak ve operasyonların verimliliğini yükselterek Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına katkıda bulunmak.
Hedefler (H):
● H4.1. Kampüs içindeki sosyal, kültürel ve eğitsel faaliyetleri çeşitlendirmek ve paydaş katılımını artırmak.
● H4.2. Kampüse ulaşım ve erişim kolaylığını iyileştirmek; sağlık, temizlik ve güvenlik hizmetlerinin kalitesini ve erişilebilirliğini artırmak.
● H4.3. Tüm kampüs faaliyetlerinin sürdürülebilirliğini sağlamak.
● H4.4. Üniversitenin bilgi işlem altyapısını sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda geliştirmek ve kampüs deneyimini dijitalleşme ile iyileştirmek.
● H4.5. Öğrencilerin ve akademik/idari personelin beden ve zihin sağlığını destekleyen spor dostu bir ortam oluşturmak.
● H4.6. Öğrencilerin ve personelin sağlıklı ve dengeli beslenmelerini sağlayan yüksek kaliteli yemek hizmetleri sunmak.
Performans Göstergeleri (PG):
○ PG4.1.1: Kulüplere kayıtlı öğrenci sayısı
○ PG4.1.2: Öğrenci kulüp sayısı
○ PG4.1.3: Uluslararası kuruluşlara üyeliği olan kulüp sayısı
○ PG4.1.4: Uluslararası sempozyum, kongre ve sanatsal sergi sayısı
○ PG4.1.5: Tüm 17 SKA’ya yönelik düzenlenen konferans, kongre, sertifika ve bilinçlendirme eğitimlerinin çeşidi, kapsamı ve sayısı
○ PG4.2.1: Kampüse erişimde geliştirilen farklı ulaştırma seçenekleri, ring ve otobüs seferi sıklığı
○ PG4.2.2: Engelli kişilerin ulaşım ve erişimine ayrılan bütçe ve yapılan altyapı yatırımların çeşitliliği ve sayısı
○ PG4.2.3: Deprem, afet, yangın, vb. acil durumlar için verilen eğitimlerin yenileme sıklığı ve eğitimli personel sayısı
○ PG 4.2.4: Güvenlik personel sayısı, güvenlik kameralarının sayısı
○ PG 4.2.5: Yüz yüze ve çevrimiçi olarak düzenlenen öğrenci ve personel zihinsel sağlık destek programlarının kapsamı ve sayısı
○ PG 4.3.1: Elektrik enerjisi tüketimi, İklimlendirme ısıtma tüketimi
○ PG 4.3.2: Enerji verimliliği yatırımı
○ PG 4.3.3: Geri dönüşüme kazandırılan toplam atık miktarı
○ PG4.3.4: Çevresel/sosyal sürdürülebilirlik konusunda yapılan faaliyet sayısı
○ PG4.3.5: Kağıtsız sisteme geçişi destekleyen teşvik programları ve eğitimlerin varlığı
○ PG4.4.1: Kampüste hayata geçirilen dijitalleşme projelerinin sayısı ve bu projelerin tamamlanma oranı.
○ PG4.4.2: Performans süreç veri tabanının varlığı ve süreçlerin dijitalleşen ortam üzerinden yürütülme oranı
○ PG4.4.3: Bilgi işlem altyapısının kullanımına ilişkin öğrenci ve personel memnuniyet oranları
○ PG4.5.1: Düzenlenen spor etkinlikleri ve turnuvaların sayısındaki artış oranı
○ PG4.5.2: Spor faaliyetlerine ayrılan bütçenin toplam bütçe içindeki oranı
○ PG4.5.3: Sağlıklı yaşam tarzını teşvik eden program/seminer/etkinlik çalışmalarının sayısı (veya bu sayıdaki artış oranı)
○ PG4.5.4: Öğrenci, akademik ve idari kadroyu kapsayan sportif faaliyetlerin sayısı
○ PG4.6.1: Yemekhane menüsündeki çeşit sayısı (vegan, vejetaryen seçeneklerinin çeşitliliği)
○ PG4.6.2: Öğrencilerin ve personelin yemek hizmetleri hakkındaki görüşlerini ve geri bildirimlerini alabilecekleri etkili bir sistemin varlığı
○ PG4.6.3: Yemekhane hizmetinden memnuniyet oranı
Sorumlu Birim: Rektör Yardımcılığı – Araştırma, Genel Sekreterlik
İş Birliği Yapılacak Birimler:
- H1: Öğrenci Dekanlığı (PG4.1.1, PG4.1.2, PG4.1.3), Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu (PG4.1.4), Öğrenci Dekanlığı; Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu (PG4.1.5)
- H2: İdari İşler Direktörlüğü (PG4.2.1, PG4.2.4), Engelsiz MEF Birimi; İdari İşler Direktörlüğü; Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü (PG 4.2.2), İdari İşler Direktörlüğü; MEFDAK Ekibi; Afet Yönetimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (PG4.2.3), Psikolojik Destek Merkezi(PG4.2.5)
- H3: İdari İşler Direktörlüğü (PG4.3.1, PG4.3.3), Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü; İdari İşler Direktörlüğü (PG4.3.2), Öğrenci Dekanlığı; İdari İşler Direktörlüğü (PG4.3.4, PG4.3.5)
- H4: Bilgi İşlem Direktörlüğü (PG4.4.1, PG4.4.2, PG4.4.3)
- H5: Spor Koordinatörlüğü (PG4.5.1, PG4.5.3, PG4.5.4) Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü; Spor Koordinatörlüğü (PG4.5.2)
- H6: İdari İşler Direktörlüğü (PG4.6.1, PG4.6.2, PG4.6.3)
5. YÖNETİŞİM VE KALİTE
AMAÇ 5: Üniversitenin yönetim yapısının, kaynakları en verimli şekilde kullanarak, tüm faaliyetlerin gelişim odaklı ve sürdürülebilir olmasını sağlamak ve bu süreçte yüksek düzeyde şeffaflık ve hesap verebilirlik standartlarına ulaşmak.
Hedefler (H):
● H5.1. Bütçe planlama ve yönetim süreçlerini iyileştirerek kurumun finansal sürdürülebilirliğini sağlamak.
● H5.2. Kaynakların etkin kullanımını sağlamak.
● H5.3. Yönetim süreçleri ve karar alma mekanizmalarında paydaşlarla etkileşimi güçlendirmek, geri bildirim mekanizmalarını etkinleştirmek, katılımcı karar alma süreçlerini teşvik etmek ve şeffaflığı artırmak.
● H5.4. Kalite kültürünü kurum içinde yaygınlaştırmak ve yönetişim uygulamalarının sürekli iyileştirilmesini sağlamak.
● H5.5. İç Paydaş platformunu kurmak ve platformun kullanımını yaygınlaştırmak.
● H5.6. MEF Üniversitesi kurum, kültür ve değerlerini korumak ve yaygınlaştırmak.
Performans Göstergeleri (PG):
o PG5.1.1: Kurucu vakıf ve öğrenci gelirlerinin eğitim, personel ve topluma hizmet giderlerine oranı
o PG5.1.2: Eğitim ve araştırma alanlarının toplam miktarının toplam kapalı alana oranı
o PG5.1.3: Üniversiteye kazandırılan bağış miktarı
o PG5.1.4: Yatırım ve yönetim giderlerinin toplam giderlere oranı
o PG5.1.5: Araştırma gelirlerinin araştırma giderlerine oranı
o PG5.2.1: Üniversitenin gelir kaynaklarını çeşitlendirme ve finansal sürdürülebilirliği artırma projelerinin varlığı/sayısı/uygulanmaya konulma sayısı
o PG5.2.2: Kaynakların etkin kullanımını sağlamak için bütçe yönetimi ve mali kontrol sistemlerinin geliştirilmesine yönelik personelin eğitilmesi (verilen eğitim sayısı, katılan personel sayısı)
o PG5.2.3: Veri yönetimi ve analiz kapasitesinin geliştirilmesine yönelik ayrılan bütçe tutarı
o PG5.3.1: Akademik personel memnuniyet oranı
o PG5.3.2: İdari personel memnuniyet oranı
o PG5.3.3. Öğrenci genel memnuniyet oranı
o PG5.3.4: ERP programının iç paydaşlarla bilgi paylaşımında ve yönetim süreçlerinde kullanım/entegrasyon oranı
o PG5.3.5: Yönetim süreçleri ve alınan kararlarla ilgili paydaşlara yapılan bilgilendirme sıklığı ve kapsamı
o PG5.3.6: Paydaşlarla etkileşimi artırmak amacıyla düzenlenen toplantı, çalıştay ve etkinliklerin sayısı ve katılımın yıllık artış oranı
o PG5.3.7: Akademik ve idari kadro üst ve orta yönetimde kadın yönetici oranı
o PG5.3.8: Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Komitesinin yaptığı toplantı ve çalıştay sayısı
o PG5.4.1: Kalite kültürünü yaygınlaştırma amacıyla düzenlenen faaliyet sayısı
o PG5.4.2: Kurumun iç paydaşları ile kalite süreçleri kapsamında gerçekleştirdiği geribildirim ve değerlendirme toplantılarının sayısı
o PG5.4.3: Kurumun dış paydaşları ile kalite süreçleri kapsamında gerçekleştirdiği geribildirim ve değerlendirme toplantılarının sayısı
o PG5.5.1: İç paydaş platformunun kurulmuş olması
o PG5.5.2: Platforma kayıtlı iç paydaşların (öğrenciler, akademik ve idari personel vb.) toplam sayısı ve yıllık aktif kullanıcı sayısındaki artış oranı
o PG5.5.3: Platform üzerinden gerçekleştirilen iş birliklerinin ve iletişim girişimlerinin sayısı
o PG5.5.4: Kullanıcılar tarafından oluşturulan ve paylaşılan içeriklerin sayısı ve bu sayının yıllık artış oranı
o PG5.5.5: Kullanıcıların platformda geçirdiği ortalama süre
o PG5.5.6: Platformun kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda güncellenme ve iyileştirme sıklığı
o PG5.5.7: Kullanıcılara sunulan destek hizmetlerinin memnuniyetindeki yıllık artış oranı
o PG5.6.1: Kurum kültür ve değerlerini yansıtan etkinlik sayısındaki yıllık artış oranı
o PG5.6.2: Üniversite tanıtım faaliyetlerinin etkinliğinin ve çeşitliliğinin bir önceki yılın yerleşim raporu baz alınarak ilgili yılın hedef kontenjanına oranı
o PG5.6.3: Tanıtım Müdürlüğünün düzenlediği ve katıldığı etkinlik sayısı, katılan öğrenci oranı
o PG5.6.4: Sosyal medyada üniversitenin takipçi sayısı
o PG5.6.5: Basılı ve görsel medyadaki yayın sayısı
o PG5.6.6: Programlara kaydolan öğrencilerin başarı sıralaması ve tercih sayısı
Sorumlu Birim: Rektörlük, Rektör Yardımcılığı – Eğitim, Rektör Yardımcılığı – Araştırma, Genel Sekreterlik
İş Birliği Yapılacak birimler:
- H1: Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü (PG5.1.1, PG5.1.3, PG5.1.4), İdari İşler Direktörlüğü (PG5.1.2) Mali İşler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü; MEF TTO (PG5.1.5)
- H2: Mali işler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü (PG5.2.1, PG5.2.2, PG5.2.3)
- H3: Mali işler ve İnsan Kaynakları Direktörlüğü (PG5.3.1, PG5.3.2), Öğrenci Dekanlığı (PG5.3.3) Bilgi İşlem Direktörlüğü (PG5.3.4), Fakülteler; Enstitü; Yabancı Diller Yüksekokulu; Tüm Direktörlükler (PG5.3.5, PG5.3.6) Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Komitesi (PG5.3.7. PG5.3.8)
- H4: Kalite Koordinatörlüğü (PG5.4.1, PG5.4.2, PG5.4.3)
- H5: Bilgi İşlem Direktörlüğü (PG5.5.1, PG5.5.2, PG5.5.3, PG5.5.4, PG5.5.5, PG5.5.6, PG5.5.7)
- H6: Kurumsal İlişkiler Direktörlüğü (PG5.6.1, PG5.6.2, PG5.6.3, PG5.6.4, PG5.6.5, PG5.6.6)