MEF YDYO'nun öncelikli hedefi, öğrencileri iletişim, işbirliği, öğrenme ve etkili araştırma için bir araç olarak İngilizce diliyle donatarak fakültelerine hazırlamaktır. Bu, öğrencilerin gerçek yaşam koşullarında hem anadili İngilizce olan hem de olmayan kişilerle yetkin bir şekilde etkileşime girmelerini sağlayan dil kullanım yetkinliğinin geliştirilmesini gerektirir. MEF YDYO, öğrencilerin B2 seviyesinde yeterliliğe ulaşmalarını kolaylaştırmak için hem sınıfta hem de Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) genelinde İngilizce diline yoğunlaşma ortamı sağlar. MEF YDYO, öğrencilerini gelecekteki akademik arayışlarıyla ilgili dijital araçların kullanımı konusunda eğitir ve kişisel hedefler belirleme ve kendi ilerlemelerini izleme becerilerini geliştirerek ve öğrenci özerkliğini teşvik ederek öğrencilerin öğrenme süreci ve modern öğrenme stratejileri konusundaki farkındalıklarını artırmaya çalışır.
Ayrıca MEF YDYO, öğrencilerin akademik becerilerini ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmeyi, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklerken fakültelerine hazır olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
MEF YDYO'un misyonu, öğrencileri kendilerini etkili ve doğru bir şekilde ifade edebilmeleri için gerekli dil yeterliliğiyle donatmaktır. MEF YDYO, öğrencilerin akademik çalışmalarında başarılı olmalarını sağlayacak ek dil becerilerini sağlamayı amaçlamaktadır.
MEF YDYO, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirmeyi, eğitimleriyle aktif olarak ilgilenen özerk öğrencileri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. MEF YDYO, temel teknolojik araçlarda yetkinlik sağlarken yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu bir tutumu teşvik eder.
MEF YDYO, öğrencilerin üniversite hayatına geçişlerine yardımcı olmak için çaba göstermektedir. MEF YDYO akademik personelinin desteği, dil ediniminin ötesine geçerek ilk yıllarında akademik çalışmanın gereklilikleriyle başa çıkma stratejilerini de kapsar. MEF YDYO, dayanıklılığı ve uyum yeteneğini teşvik ederek öğrencileri yeni ortamlarında başarılı olmaya hazırlar.