MEF YDYO, Ters Yüz eğitim metodolojisi ile yüksek bir katılım oranına sahiptir. Öğrenciler seviye belirleme sınavına girdikten sonra programa dahil olurlar ve öğrenme ihtiyaçlarına uygun seviyelere yerleştirilirler. İlk günden itibaren, öğrencilerin sınıf içi katılımının yanı sıra sınıf öncesi ve sonrası çalışmalarının önemini vurguluyoruz. Yaklaşımımız, diğerlerinden farklı olarak, dilbilgisi ve sözcük öğretimini sınıf öncesi vermeyi hedefleyerek, öğrenme sistemini mümkün olduğunca tersine çevirmeyi amaçlar, bu da öğrencilerin sınıfa zaten konu hakkında bilgi sahibi olarak daha güvenli gelmelerini sağlar. Daha sonra, eğitmenler tarafından gerçek zamanlı rehberlik ve geri bildirim verilerek öğrenciler arasında daha işbirlikçi ve yaratıcı çalışmalar teşvik edilir. Değerlendirme sistemimiz sürekli ve ayrıntılıdır; öğrenciler düzenli olarak sınıf sonrası çevrimiçi çalışmaları tamamlar ve sınavlar öğrencilerin yeterlilik alanlarını değerlendirmek için sürekli olarak tasarlanır ve gözden geçirilir.
MEF YDYO, öğrencilerin sadece yeni bir dil öğrenecekleri bir yer değil, aynı zamanda Fakülte derslerine geçişlerine hazırlık olarak birçok sosyal ve akademik beceri geliştirecekleri bir ortam sağlar.