Üniversitenin tüm idari birimlerinin verimli, düzenli ve uyumlu bir şekilde çalışmasının sağlanması,
Üniversitenin tüm bürokratik ve idari süreçlerini yürütülmesi,
Yönetim Kurulu Toplantıları, Senato Toplantıları ve idari birimlerle yapılan toplantıların organize edilmesi; toplantı tutanaklarının tutulması, imzaya sunulması ve arşivlenmesi,
Yönetim Kurulu toplantıları için gündem maddelerinin ilgili birimlerden alınması ve gündemin hazırlanması; ardından Özel Kaleme iletilmesi,
Kurum içi ve kurum dışı yazışmaların takibinin yapılması,
Genel Sekreterlik kapsamındaki duyuruların yapılması,
Her yıl gerçekleşen Yükseköğretim Kurulu denetim sürecinin ilgili birimlerle koordineli şekilde yürütülmesi, sunulacak raporun hazırlanması ve Yükseköğretim Kuruluna ulaştırılması,
Yükseköğretim Kurulu denetimi sürecinde gerekli tüm lojistik desteğin ve koordinasyonun sağlanması,
Yükseköğretim Kurulundan gelen denetim raporu sonuçlarına göre ara raporun hazırlanması sürecinin koordine edilmesi ve takibi,
Bölüm kontenjan listeleri ve ücretlerinin önce Rektörlük, ardından da Senato ve Mütevelli Heyeti onayına sunulması; onaylanan listelerin Yükseköğretim Kuruluna iletilmesi ve takibinin yapılması,
MEF Üniversitesi bünyesindeki komisyonların işleyişlerinin ve üyelerinin çalışma sürelerinin takip edilmesi,
Fakülte ve/veya Enstitüden gelen talepler doğrultusunda akademisyen ilanlarının yayınlanması ve İnsan Kaynakları Birimi ile koordine şekide takip edilmesi,
Üniversitenin belirlenen amaç ve hedeflere ulaşabilmesi için idari görevleri yerine getirecek yeterli kadronun kurulması,
Kanun, Tüzük, Yönetmelikler çerçevesinde Yönetim kurulu, Senato ve Rektör'ün vereceği diğer görevlerin yerine getirilmesi.