MEF Üniversitesi’nde eğitim-öğretim ücretlidir. Eğitim-öğretim ücretleri ile burslar her yıl Mütevelli Heyeti tarafından belirlenir.
Eğitim-Öğrenim ücretleri peşin veya taksitle aşağıdaki yöntemlerle ödenebilir:
Öğrenci Bilgi Sistemi (MEFSIS)’nden “Finansal Bilgiler” sekmesine girerek ödenecek yıllık ücret görüntülenir.
Kayıt esnasında öğrencilerden İngilizce Hazırlık Programı ücreti tahsil edilir. İngilizce Yeterlik Sınavı’nı başarıyla geçen ve 1. sınıfa başlamayı hak eden öğrencilerden, bölüm ücreti ile İngilizce Hazırlık Programı ücreti arasındaki oluşan fiyat farkı dersler başlamadan önce tahsil edilir.
1- EFT / Havale ile Peşin Ödemelerde;
Havale veya EFT ile yapılacak ödemelerde, öğrencinin “Adı-Soyadı” ve “T.C. Kimlik Numarası” bilgilerinin dekont açıklamasına mutlaka yazılması gerekmektedir. Nakit ödeme (elden) kabul edilmemektedir.
Banka | Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. |
Hesap Adı | MEF Üniversitesi |
Şube Adı | 688 – Maslak Şubesi |
Hesap No | 51743829 |
IBAN No | TR78 0006 7010 0000 0051 7438 29 |
2- Kredi Kartıyla Ödemelerde;
Öğrenim ücretinizi online olarak https://sis.mef.edu.tr/fi/eodeme/ adresinden sanal pos yöntemiyle kredi kartınız ile ödeyebilirsiniz.
Ödemenizi bu linkten üzerinden herhangi bir kredi kartı ile peşin veya taksitli ödeme seçeneğinde yer alan kredi kartlarıyla taksit seçeğini tercih ederek online olarak gerçekleştirebilirsiniz.
Peşin veya taksitli ödeme seçeneklerinde belirtilen ücretin tamamı ödendikten sonra mali kaydınız tamamlanmaktadır.
Online ödeme dışında kredi kartıyla ödeme yapmak için Mali İşler Direktörlüğü’nü arayarak “mail order” yöntemini kullanbilir veya Mali İşler Direktörlüğü’ne gelerek fiziki POS cihazından ödeme yapabilirsiniz.
Ödemede kullanılan Kredi kartı/kartlarında program ücretinin tamamını karşılayacak kullanılabilir limitin olması gerekmektedir. Sanal Pos hariç, diğer yöntemlerle kredi kartlarıyla yapılacak ödemelerde (mail order ve fiziki pos cihazın) bir veya birden fazla kredi kart kullanılarak ödeme yapılabilir.
3- Taksitli Eğitim Sistemi ile (TEST) Ödeme:
Eğitim-Öğrenim ücreti, faizsiz ve masrafsız olarak herhangi bir Yapı Kredi Bankası (YKB) şubesi ile Taksitli Eğitim Sistemi anlaşması (TEST) yapılarak 10 eşit taksitte ödenebilmektedir.
YKB ile TEST sözleşmesi yapmak için bankaya gitmeden önce, aşağıdaki linkten sorgulama yapabilirsiniz.
https://www.yapikredi.com.tr/bireysel-bankacilik/odemeler-ve-hizmetler/taksitli-egitim-sistemi
Banka tarafından TEST sistemine kabul edilmeyen öğrencilerimizin okul ödemeleri, kredi kartıyla ya da Üniversitemizin banka hesabına peşin ödeme yoluyla yapılabilecektir.
Ödemeye İlişkin Düzenlenecek Belgeler:
Ödenen eğitim ücretine ilişkin faturalar eğitim süresi dikkate alınarak, 9 ay (Eylül-Mayıs) süresince eşit tutarlarda e-fatura/e-arşiv şeklinde elektronik ortamda düzenlenmektedir. Bu faturalar özel entegratör aracılığıyla öğrencilerimizin mef.edu.tr uzantılı e-mail hesaplarına gönderilir.
Hizmet bedelinin peşin veya taksitle ödenmesi, hizmetin dönemsel olarak tamamlanmasını değiştirmediğinden eğitim hizmeti faturaları 9 ay boyunca ve 9 eşit tutarda düzenlenmektedir.
Eğitim ücretine ait faturaların üzerinde şirket/kurum/şahıs işletmesi bilgilerinin yer alması talep edilmesi durumunda, şirket/kurumdan alınmış (orijinal kaşe ve imzalı) bir yazının ücret ödemesinin ait olduğu dönem başında Mali İşler Birimi’ne iletilmesi gerekmektedir. Şirket/kurum/şahıs işletmesi adına düzenlenen e-arşiv/e-fatura ilgili kurumların e-mail adreslerine gönderilir.
Faturalarla ilgili soru ve talepleriniz için maliisler@mef.edu.tr adresi üzerinden Mali İşler birimi ile iletişime geçebilirsiniz.
Vakıf Üniversiteleri Kurumlar Vergisi’nden muaf olduğu için, ödenen eğitim ücreti Yıllık Gelir Vergisi Beyannamesinde indirim konusu yapılamaz.