Öğrenciler akademik yıl başında Yerleştirme Sınavı’nın sonuçlarına göre beş düzeyden birine yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’nı tamamlamak ve lisans programına başlayabilmek için öğrencinin Fakülte Hazırlık Düzeyini başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Dönem ortasında Fakülte Hazırlık Düzeyini tamamlayan her öğrenci (yani 1. Modül veya 3. Modül’ün sonunda) dönemin ikinci yarısında seçtiği bir dersi alabilir (yani 2. Modül veya 4. Modül ) Fakülte Hazırlık Düzeyini 1.Modül veya 2.Modül’de başarıyla tamamlayanlar ikinci dönemin başında lisans programlarına başlayabilirler.
1. Düzey – İngilizce çok az bilen öğrenciler (CEFR pre-A1 ve A1) akademik yılın başında bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyden başlayan öğrencilerin programı tamamlayarak fakülteye geçebilmeleri için sırasıyla 1.Düzey, 2. Düzey, 3. Düzey, 4. Düzey ve Fakülte Hazırlık Düzeylerini başarıyla geçmeleri gerekir.
1. Düzey’i başarıyla tamamlayan öğrencilerin
Gündelik dilde kullanılan ifadeleri, gereksinimlerini karşılayacak belirli tipteki çok temel sözcük gruplarını anlamaları ve kullanabilmeleri;
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip olduğu nesneler gibi kişisel bilgiler hakkında sorular sorabilmeleri;
Karşısındaki insanın yavaş ve net konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit yolla iletişim kurmaları beklenir.
2. Düzey – Temel İngilizce bilgisine sahip olan (CEFR A2) öğrenciler bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyden başlayan öğrencilerin programı tamamlayarak fakülteye geçebilmeleri için sırasıyla 2. Düzey, 3. Düzey, 4. Düzey ve Fakülte Hazırlık Düzeylerini başarıyla geçmeleri gerekir.
2. Düzey’i başarıyla tamamlayan öğrencilerin
En yakın ilişkili alanlara dair cümleleri ve sıkça kullanılan ifadeleri (örn: çok temel kişi ve aile MEF Üniversitesi YDYO Ağustos 2020 Öğrenci Rehberi bilgileri, alışveriş, yerel coğrafya, istihdam) anlamaları;
Alışılagelen ve rutin konulara dair basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve rutin işlerde iletişim kurmaları;
Kendi geçmişini, yakın çevresini veya yakın gereksinin alanlarındaki konuları basit ifadelerle anlatması beklenir.
3. Düzey – İngilizce düzeyleri alt Orta (CEFR B1) olan öğrenciler bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyden başlayan öğrencilerin programı tamamlayarak fakülteye geçebilmeleri için sırasıyla 3. Düzey, 4. Düzey ve Fakülte Hazırlık Düzeylerini başarıyla geçmeleri gerekir.
3. Düzey’i başarıyla tamamlayan öğrencilerin
İş, okul, eğlence gibi alanlarda sürekli karşılaşılaşılan alışıldık konular üzerine net standart bilginin ana noktalarını anlaması
İngilizcenin konuşulduğu yerlerde seyahat ederken ortaya çıkabilecek durumlarla baş edebilmesi;
Genel geçer veya kişisel ilgisi olan konular üzerine basit akıcı metinler yazabilmesi;
Deneyimlerini ve olayları, rüyaları, umutlarını ve tutkularını anlatabilmesi ve düşüncelerine, planlarına ilişkin kısa gerekçeler anlatabilmesi ve açıklamalar yapabilmesi beklenir.
4. Düzey – Yakın Orta üstü (CEFR B2-) düzeydeki öğrenciler bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyden başlayan öğrencilerin programı tamamlayarak fakülteye geçebilmeleri için 4. Düzey ve Fakülte Hazırlık Düzeylerini başarıyla geçmeleri gerekir.
4. Düzey’i başarıyla tamamlayan öğrencilerin
Karmaşık metinlerin ana fikirlerini anlaması ve yazarların kendilerine özgü bakış açılarını saptayabilmeleri;
Sosyal ortamlarda rahatlıkla ve kendilerini ifade edebilecek tarzda iletişim kurabilmeleri;
Düşüncelerini, bakış açılarını, fikirlerini gerek yazılı gerekse sözlü olarak ifade etme konusunda gelişen bir yeterlik göstermeleri beklenir.
Fakülte Hazırlık (Pre-Faculty) Düzeyi – Orta üstü (CEFR B2) düzeydeki öğrenciler bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyden başlayan öğrencilerin programı tamamlayarak fakülteye geçebilmeleri için Fakülte Hazırlık Düzeyini başarıyla geçmeleri gerekir.
Fakülte Hazırlık Düzeyini başarıyla tamamlayan öğrencilerin
Canlı ya da kayıt edilmiş bir konferans ya da sunumu dinleyip anlamaları;
Basit bir akademik tartışma yaratabilir ve iletişimi yönetmek için stratejiler kullanabilir;
Taslak ya da notlar aracılığıyla akademik bir sunum yapabilir;
Genel okuyucu kitlesi için yazılan akademik makaleleri anlayabilir;
Akademik dilde çeşitli paragraf ve notlar yazabilir;